Nytt fra styret

Endelig er vinteren over, og utøverne er kommet igang med treninga ute. Jeg antar det blir fint å få utfolde seg på banen igjen og ikke være begrenset til ei 40 meters løpsstripe. Håper innetreningen gir utslag i gode resultater for alle. Nå er det dere som utøver som representerer klubben utad og gjør oss synlig på friidrettsbanen og slik skal det være.

For at laget skal opprettholde aktiviteten er det viktig at vi i styret er aktive og står på. Dette syns jeg vi har gjort i år.  Vi har bla. fått til ei foreldreforening som fungerer bra. Bente er leder her, og jeg henstiller til alle foreldre å stille opp når hun ber om det. Vi hadde nyss et foreldremøte, men dessverre så var ikke oppmøte det beste. Her må vi ta litt selvkritikk ettersom innkallelsen bare lå på hjemmesiden. Derfor ber jeg om at vi må være aktive og se på hjemmesiden ettersom beskjeder ol. legges ut her. På siste årsmøte ble det valgt inn to nye styremedlemmer hhv. nestleder, Trond, og sportslig ansvarlig, Tulin. Begge har funnet sin plass og gjør en god jobb. May Kristin er som «poteten» i laget og brukes over alt, trener, sekretær, medlem av kretsstyret.

Vi har som tidligere omtalt vært ei gruppe som har jobbet spesielt mot Narviklekene. Denne gruppa har som mål å gjøre Narviklekene til et enda bedre stevne enn det har vært. Vi har om kjent anskaffet elektronisk tidtakeranlegg og vi håper å ta det i bruk så fort som mulig for å trene på bruken av dette. Vi skal ha felles opplæring fra leverandøren sammen med IK Hind og Pioner. Dersom alt går etter planen vil dette skje tirsdag 18 mai.

Ny speakerbu er et annet prosjekt som vi i denne gruppa og styret har hatt fokus på. Her vil det også bli plass til sekretariatet, noe som vil lette deres jobb i forhold til tidtakning og speaker betraktelig. Alt skal være på plass til Narviklekene, så jeg håper at det vil være god respons om vi kaller til dugnad. Når det gjelder selve stevnet så har vi bruk for ca 40 funksjonærer fordelt på de ulike disiplinene, sprang (hopp), løp og kast. Her forventer vi at dere stiller opp og hjelpes til. Ingen unnskyldning at dere ikke har gjort det før. Vi har trenede dommere på hver øvelse som forteller hva som skal gjøres.

Terminlisten er lagt ut på hjemmesiden og her kan alle gå inn og se hvilke stevner som er i Nordland friidrettskrets. Ellers finner dere teminlisten på www.friidrett.no og går på terminlister øverst på siden så finner dere terminlister for hele landet, kan være litt lurt dersom dere er på ferie og vil delta på stevner. Det har vært litt fram og tilbake med hvem som skulle arrangere NNM dette året. Nå er det bestemt at det skal arrangeres i Hammerfest sammen med Isbjørnlekene. Dette er samme helga som Veidekkelekene  på Lillehammer. Vi har jo de siste årene vært på Lillehammer, men dette året tror jeg vi reiser til Hammerfest i stedet. Da kan alle 16 åringene våre delta i NNM mens de yngre deltar i Isbjørnlekene. Det blir en kjempeflott tur, hvor vi kan ha det sosialt både små og store og oppleve fin idrett. Så sett av helga 19-20 juni til en Finnmarkstur, for noen kanskje start på ferien.

Tradisjonen tro så er det Borgertog på 17 mai og her skal vi selvfølgelig være med. Jeg oppfordrer alle til å stille i toget bak vår fane, og på denne måten synliggjøre oss som en stor og aktiv klubb i framgang. Bente selger for øvrig noen kjempeflotte 17 mai sløyfer som jeg opppfordrer dere til å kjøpe. Her går en del av prisen som fortjeneste til laget.

Jeg har prøvd å gi litt info om hva som rører seg utenom de aktive som dere ser på banen. Dersom det er noen som vil ha mer kontakt med oss i styret så blir vi veldig glad. Mailadr og telefonnr finner dere på hjemmesiden, følg linken på høyresiden til styret 2010.

Hilsen Brigt 🙂